Τρίτη 11 Μαρτίου 2014

Μονοπάτι Μ_2

Καρυά  – Επάνω βρύση – Καρούλα- Εγκλουβή

Σύντομη περιγραφή

α) Διαδρομή: Καρυά ( βρύση πλατείας) – Καρούλα – Πλατεία Εγκλουβής.

β) Διάρκεια:      02:10 ώρες

γ) Απόσταση:    4.250 μέτρα

δ) Ακριβή περιγραφή διαδρομής:
       Ξεκινώντας από την πλατεία της Καρυάς (βρύση) περπατάμε περίπου τετρακόσια μέτρα εντός του οικισμού της Καρυάς μέσα από πλακοστρωμένα δρομάκια και φτάνουμε στην πηγή της απάνω βρύσης (Δεξαμενή). Από το σημείο αυτό αρχίζει η είσοδός μας στο μονοπάτι το οποίο είναι ανηφορικό. Περπατώντας για διάστημα περίπου τριάντα λεπτών φτάνουμε στη θέση «Καρούλα» όπου εκεί το μονοπάτι οδηγεί σε ασφαλτοστρωμένο δρόμο.   Από εκεί και μετά, συνεχίζοντας  μετά από περπάτημα περίπου τριάντα λεπτών, φτάνουμε σε σημείο που πρέπει να ανηφορίσουμε «σκαρφαλώνοντας» για πέντε λεπτά περίπου. Ύστερα, αφού περπατήσουμε περίπου δέκα λεπτά σε ευθεία πορεία, το μονοπάτι αρχίζει να έχει κατηφορική κλίση και οδηγεί στην επαρχιακή οδό Καρυάς Εγκλουβής στο σημείο που αρχίζει το πευκόδασος και στην συνέχεια μέσω της Επαρχιακής Οδού στην πλατεί Εγκλουβής.
       Καθ’ όλη  τη διάρκεια της διαδρομής η θέα είναι εκπληκτική λόγω του μεγάλου υψομέτρου αλλά και του προσανατολισμού του μονοπατιού, από το οποίο ο επισκέπτης αγναντεύει τα βουνά της Ηπείρου, την Αιτωλοακαρνανία και τα Πριγκιποννήσια.

ε) Οικοτουριστικά αξιοθέατα:
1)       Πανίδα: Η περιοχή είναι  καταφύγιο ζώων ενώ απαγορεύεται το κυνήγι. κατά Την διαδρομή μπορεί κανείς να παρατηρήσει αρκετά είδη μεταναστευτικών πουλιών καθώς και μονίμων (πέρδικες κ.λ.π.). Στην περιοχή δραστηριοποιούνται βοσκοί  με κοπάδια αιγοπροβάτων. Επίσης υπάρχουν πολλοί λαγοί.

2)      Χλωρίδα: Στην αρχή της διαδρομής και για απόσταση ενός περίπου χιλιομέτρου περπατάμε μέσα σε πευκόδασος με πολλά πουρνάρια, ενώ προς το τέλος της διαδρομής συναντάμε και ελαιόδεντρα. Στην περιοχή ανθίζουν διάφορα είδη αγριολούλουδων και στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής φυτρώνει ρίγανη και θυμάρι.

Το σημείο εκκίνησης είναι η βρύση
στην κεντρική πλατεία της Καρυάς σε υψόμετρο 500 μέτρων (Ν38 45 601, Ε20 38 894). Από εκεί ανηφορίζουμε στο πλακόστρωτο δρομάκι δεξιά της βρύσης και φτάνουμε στην εκκλησία της Αγίας Παρασκευής

Πρόκειται για έναν από τους παλαιότερους Ναούς του χωριού. Είναι πέτρινος και κτίσθηκε το έτος 1839. Στον Ιερό Ναό φυλάσσεται σε αργυρή λειψανοθήκη επάνω στην Αγία Τράπεζα, ένα πολύτιμο κειμήλιο είναι τα θαυματουργά και ευωδιάζοντα Ιερά Λείψανα του αρχιεπισκόπου Κορίνθου, Μακαρίου του Νοταρά.

Συνεχίζουμε στο ανηφορικό πλακόστρωτο δρομάκι που περνά μπροστά από την είσοδο της εκκλησίας και στα 35 μέτρα  δεξιά της πορείας μας συναντούμε την είσοδο της εκκλησίας του Αγίου Δημητρίου.
  Συνεχίζοντας την πορεία μας και αφού διανύσουμε 25 μέτρα  φτάνουμε στο σημείο όπου τελειώνει το πλακοστρωμένο δρομάκι. Από εκεί  ανηφορίζουμε σε τσιμεντοστρωμένο δρόμο που μας οδηγεί σε διασταύρωση με ασφαλτοστρωμένο δρόμο. Αφού περάσουμε  απέναντι και μετά από πορεία 5 μέτρων στρίβουμε αριστερά σε στενό χωμάτινο  δρομάκι, που βρίσκεται ανάμεσα από δύο χωράφια. Αριστερά μας κατά μήκος της πορείας μας υπάρχει τσιμεντένιο αυλάκι όμβριων υδάτων. Μετά από 40 μέτρα πορείας συναντούμε αριστερά μας την εκκλησία της Κοιμήσεως της Θεοτόκου.
   Η εκκλησία κτίσθηκε περί το έτος 1850 και είναι ρυθμού βασιλικής με ξυλόγλυπτο τέμπλο, το οποίο χρονολογείται από το 1854.
Τελειώνοντας το δρομάκι στρίβουμε δεξιά στον τσιμεντοστρωμένο δρόμο που συναντούμε.
Στη συνέχεια ανηφορίζουμε στο στενό δρομάκι που μας οδηγεί στην Δεξαμενή, στο πίσω μέρος της οποίας βρίσκεται η πηγή   « Πάνω Βρύση» του οικισμού της Καρυάς. Δεξιά της βρύσης υπάρχει πέτρινη κατοικία, πίσω από την οποία βρίσκεται η είσοδος του χωμάτινου μονοπατιού
 που οδηγεί στην περιοχή ¨Καρούλα¨. Το μονοπάτι είναι ανηφορικό και περνά μέσα από πευκόδασος. Παλαιότερα στην περιοχή καλλιεργούνταν  αμπέλια και για το λόγο αυτό το μονοπάτι χρησίμευε για τη μεταφορά της σοδειάς.

Φτάνουμε στην περιοχή της Καρούλας σε υψόμετρο 730 μέτρων (Ν38 45 131, Ε20 39 002), όπου αντικρίζουμε τη Δεξαμενή πυροπροστασίας και ποτίσματος των κοπαδιών αιγοπροβάτων.

Το σημείο αυτό έχει πανοραμική θέα προς το Λιβάδι της Καρυάς, τους Πηγαδισάνους, τα χωριά των Σφακιωτών,  τα Ακαρνανικά όρη, περιοχές της Ηπείρου, τον Σκορπιό, τη Μαδουρή και το Μεγανήσι. Στο σημείο αυτό τερματίζει ο ασφαλτοστρωμένος Αγροτικός δρόμος Αγίου Κωνσταντίνου – Καρούλας.
   Περπατάμε αριστερά της δεξαμενής στον τσιμεντόδρομο μέχρι τον οικίσκο της κεραίας και πίσω από αυτή, ανεβαίνουμε το μονοπάτι σχεδόν με αναρρίχηση σε ύψος πέντε περίπου μέτρων. Αφού ανέβουμε, μετά από πορεία λίγων μέτρων, βρισκόμαστε στου «Σταύρακα τον Εγκρεμό»  ένα σημείο με υπέροχη θέα. Μπροστά μας συναντούμε και διασχίζουμε  πευκόδασος. Αφού εξέλθουμε από αυτό το μονοπάτι γίνεται πετρώδες η πλαγιά του βουνού απότομη και η βλάστηση χαμηλή. Στην συνέχεια το μονοπάτι περνά ανάμεσα από βαθμίδες (λιθιές) όπου παρατηρούμε και παλιά παρατημένα αμπέλια.
 Συναντάμε πέτρινη λιθιά την οποία ανεβαίνουμε μπαίνοντας σε επίπεδο χωράφι και περνάμε ακριβώς απέναντι, όπου συναντάμε και ανεβαίνουμε τις κλίμακες (λιθιές). Φτάνουμε σε επίπεδο χωράφι με χαμηλή βλάστηση και πουρνάρια το διασχίζουμε έχοντας φτάσει στο μεγαλύτερο υψόμετρο της πορείας μας (824 μ.). Από εδώ και μετά αρχίζουμε να κατηφορίζουμε και το μονοπάτι είναι πάλι ορατό. Περπατώντας με ελικοειδής κατηφορική πορεία βλέποντας το Νυδρί , τον Σκορπιό, τη Μαδουρή, το Μεγανήσι και τους Μύλους της Εγκλουβής, φτάνουμε σε διασταύρωση
όπου το μονοπάτι τελειώνει και στρίβουμε δεξιά στον ασφάλτινο δρόμο (Ε.Ο. Καρυάς – Εγκλουβής)  όπου θα μας οδηγήσει στο τέρμα της πορείας μας, στην πλατεία της Εγκλουβής
σε υψόμετρο 720 μ (Ν3843820 & Ε2038734).